Sunay Akın...


     Sunay Akın'ı gerçekten çok seviyorum. Sabah sabah aklıma nerden geldi onu da açıklayayım.Birkaç hafta önce sahafta gezinirken tozlu raflarda kitapları gözüme çarptı. Ben de ikinci el kitap hastası olduğum için (daha sonra bunun da geldiği yeri anlatırım) raflardan bana seslenmelerini duymazdan gelememiştim ve alıvermiştim. Metroda, otobüste elimden düşürmeden okuyorum tabi.Bir insanın pozitifliğini yanındayken bile algılamak zorken; Sunay Akın'ın kitaplarından dahi hissedebiliyorum. Mimiklerini, sesinin coşkusunu hayal edip öyle okuyorum cümlelerini...Eskiye dair olayları inceleyip masal gibi anlatmıyor mu bir de...Beni kendimden alıyor.
(Nostalji aşkım beni öldürecek) Eskiyi çok merak ediyorum ne yapayım.Mesela bi alet edevat yapılsa; bir caddede yürürken, o caddenin 1800lü yıllarda nasıl göründüğünü falan gösterebilse...(Tamam biraz fazla uçtum ama böyle birşey yapılsa ilk satın alan ben olurdum :)) Neyse Sunay abiye geri dönelim. Sunay abi diye de belirtiyorum çünkü 2002 yılında falan bir arkadaşıma Sunay Akın'ın söyleşisi var dediğimde " Aa o kadını biliyorum İzmir'e mi geliyormuş" gibi bir cümle sarfetmişti. Gerçi Sunay abinin böyle bir anısı var: Askerde nöbet tutarken sıkılmış nöbet defterini karıştırıyormuş. Sevdiği bir şair olan Akgün Akova'nın adına rastlamış. Sevinmiş tabi...Ona mektup yazmış hemen mektuplaşalım mı diye sormak için. Akgün Akova da sen kadın değil miydin yahu ne işin var askerde diye cevaplamış mektubunu :)
      Bir dönem kendi çapımda denemeler yazıyordum. O zamanlar çok cesaretliymişim ki o yazıları Sunay abiye vermek için çok uğraşmıştım. En nihayetinde bir gösterisinin sonunda dinlendiği odaya girerek onunla tanışma şerefine nail oldum. Gerçekten çok mütevazi ve çok sevimli. Fakat şaşkınlıktan ne adımı ne sanımı yazmışım denemelerin olduğu zarfa :D Sonra da o cesaret uçup gitti zaten...Ve işte büyüdükçe eksilen şeylerden biri daha! Cesaret...Neyse :)
Sunay abinin araştırdığı ve kaleme aldığı yazıları mutlaka paylaşırım daha sonra.
     2000'li yıllarda (edebiyata yeni yeni merak saldığım zamanlara tekabül etmekte) Sunay abi sayesinde birçok şairden haberim oldu...Ülkü Tamer, Edip Cansever,Salah Birsel ve Akgün Akova bunlardan sadece birkaçı...Benliğime her yeni bir şair eklendiğinde inanılmaz mutlu oluyorum.

O zaman Akgün Akova'nın dizeleriyle bitirmek uygun olur.

"Çocuklar biriktirilir dokuz ay on gün
 Ömür boyu harcanmak için..."  

Yorumlar

Yorum Gönder